Det er vigtigt, at eleverne fÄr meget hjÊlp til at strukturere et fagligt stof i indskolingen, sÄ de lÊrer, hvordan en fagtekst er bygget op. Eleverne i 1.a skulle skrive en fagtekst om fire af bondegÄrdens dyr; koen, grisen, fÄret og hesten. Ved i fÊllesskab at finde informationer  i fagbÞger og pÄ danskedyr.dk, blev der lavet fire store strukturerede tankekort pÄ plancher. LÊreren havde pÄ forhÄnd valgt fem overskrifter ud, som eleverne skulle have viden om: vÊrd at vide, kendetegn, fÞde, produktion og han,hun og ungen,
Hver elev skulle vÊlge et af de fire dyr, som de ville skrive om. Det faglige indhold, kunne de nu finde pÄ de store plancher i klassen. Inden de gik i gang, lavede lÊreren en fÊlles skabelon til fagsidens opbygning. Denne skabelon skulle stÞtte eleverne i at fÄ struktureret deres indhold.
 Ăverst i rubrikken skulle der stĂ„, det dyr de havde valgt at skrive om. Nedenunder skulle de lave en illustration af deres dyr. Nederst skulle stĂ„ de faglige oplysninger, der var arbejdet med i den fĂŠlles vidensindsamling.
Det er vigtigt, at give eleverne nogle tydelige anvisninger, inden de skriver. Mange elever vil skulle bruge meget energi pÄ at finde de nÞdvendige oplysninger pÄ planchen, lytte til lydene nÄr de skal skrive o.s.v. En tydelig struktur forhindrer dem ikke i at skabe en personlig fagbogside, men er udgangspunktet for, at de kan vÊre kreative indenfor en ramme.
.